ביטוח בית משותף ומה עושים שהשכנים לא משתתפים בהוצאות ביטוח

כל מי שגר בבניין משותף מכיר את אותן אספות שמתקיימות אחת לכמה חודשים. לפחות פעם בשנה בוחרים ועד הבית, ובישראל, זהו תפקיד התנדבותי לכל דבר. כלומר, מי שמכהן כוועד הבית לא מקבל על כך תשלום מיוחד, אך מצד שני, הוא עלול למצוא את עצמו מקבל תביעות מאנשים שהגיעו למבנה ועברו תאונה כלשהי, כמו שליח שבסך הכול בא להביא פרחים אך נפל בגלל מדרגה שבורה ושבר יד. בבניינים משותפים עלולות להתרחש עוד אינספור תאונות אחרות, כמו פיצוץ של צינור ראשי וכדומה, מה שמעורר תמיד את השאלה – מה אנחנו יכולים לעשות בנידון? האם באמת עלינו לסמוך על המזל ולקוות שיהיה בסדר? התשובה היא כמובן לא. לכן ביטוח בניין משותף זה עניין חשוב כל כך, ובמידה וגם אתם עוד לא עשיתם את הביטוח הזה בבניין המשותף שלכם, כדאי שתעשו את זה כבר עכשיו.

עיר מגורים

ועד הבית מחליט

לא אחת קורה, כאשר מדברים על הוצאות כלכליות שמשותפות לכל דיירי הבניין, שלא כל הדיירים תמימי דעים. אם, לדוגמא, רוצים להתקין מעלית, כמובן שצריך את הסכמת כל הדיירים, שכן בסופו של דבר, חוץ מהדיירים בקומה הראשונה, כולם יצטרכו לשלם. זה נשמע לכם מוכר? התחלתם לדבר עם השכנים על החשיבות של ביטוח בניין משותף אך לא כולם מוכנים לשלם? אם כך, כדאי שתדעו שהחוק קובע בצורה חד משמעית שאין כל צורך ברוב במקרה כזה. כלומר, וועד הבית הוא זה שמחליט ולכן, אם הוא יחליט שיש לכך חשיבות – השכנים פשוט יהיו חייבים לשלם על הביטוח הזה. זכרו שלא כדאי לדחות את העניין, כי אפילו אם נדמה לכם שהבניין שלכם במצב נהדר ושאין שום סיכוי שתתרחש בו תאונה לאחד מהדיירים או לאורחים, בפועל זה לא מדויק. תאונות עלולות להתרחש בכל רגע ובעיקר כאשר פחות מצפים להן. לכן חשוב כל כך לעשות ביטוח כזה, ולמען האמת, גם עדיף שהביטוח הזה יהיה כמה שיותר מקיף.

בחרו לכם חברת ביטוח שאפשר לסמוך על שירותיה

לא חסרות חברות ביטוח בישראל שאומנם מפרסמות את עצמן כאמינות ורצינות, אך ברגע האמת הן לא באמת נמצאות שם עבור הלקוחות שלהן. לכן, אם חשוב לכם לדעת שאם, חלילה, תתרחש תאונה, יהיה לכם תמיד לאן לפנות – יש לברר כמה שיותר פרטים אודות חברת הביטוח. האם היא וותיקה? האם היא מוכרת? מה כוללת הפוליסה שהיא מציעה לכם? והאם גם מבחינת המחיר היא יחסית אטרקטיבית? אומנם בנושא של ביטוח לא תמיד כדאי יהיה לבחור בחברה הכי זולה שיש, אך מצד שני, גם לא כדאי לבחור חברה עם תעריפים גבוהים מידי. בררו כל מה שאתם צריכים ובחרו חברת ביטוח אמינה שתרצו להיות לקוחות שלה.

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו