דיווח מס לרשויות המס בארה"ב: איך עושים זאת בדרך הנכונה

ישראלים בעלי אזרחות אמריקאית, או תושבי קבע בארה"ב, כמו גם אנשי עסקים, משקיעים ובעלי נכסים שיש להם הכנסות מעסקיהם בארה"ב, חייבים לדווח לרשויות המס האמריקאיות ולשלם מיסים לפי החוק האמריקאי.

אפילו אם הם לא גרים בארה"ב ואף אם לא ביקרו בה מעולם.

אבל כיצד מבצעים את הדיווח? מה קורה אם לא מדווחים ואיך אפשר לעשות את זה בצורה נכונה?

 

רשות המיסים הקשוחה בעולם

רשויות המס האמריקאיות ידועות בגישה בלתי מתפשרת, קשוחה ולוחמנית, כלפי עברייני מסים, בין אם הם לא משלמים ובין אם הם לא מדווחים.

למעשה, ידה של רשות המיסים האמריקאית כה ארוכה עד כי גם אנשים שונים החייבים בדיווח תשלום מיסים לרשויות המס האמריקאיות, לפי החוק האמריקאי, לא יכולים להסתתר, או להתחמק, אפילו על ידי מגורים במדינה אחרת.

 

משום כך, אנשים שיודעים כי לפי החוק האמריקאי הם חייבים בדיווח על הכנסותיהם ואף על חשבונות בנק ורווחים שונים ברחבי העולם, מקפידים על דיווחים מסודרים ועקבים, לפי דרישת החוק האמריקאי.

יחד עם זאת, אפשר עדיין למצוא עברייני מס, שאינם עומדים בחובת הדיווח ותשלום מיסים לרשויות האמריקאיות, בין אם בתום לב ובין אם במכוון.

 

איך לתקן את היחסים עם רשויות המס בארה"ב?

רשות המיסים בארה"ב, למרות היותה קשוחה ובלתי מתפשרת, אינה אטומה לחלוטין. מתוך הבנה כי יש אנשים שהפכו לעברייני מס בעל כורחם, בגלל הנסיבות ובתום לב, הרשות מאפשרת לבצע הליך גילוי מרצון.

זהו הליך המאפשר לעברייני מס, אשר הגיעו למצב הזה בתום לב, לבצע מיוזמתם פניה לרשויות המס האמריקאיות, להתחיל לדווח על כל הכנסותיהם, הונם ורכושם – לפי דרישת הרשות – כדי שהרשות לא תנקוט נגדם צעדים קשים.

זהו הליך פשוט יחסית, אשר ניתן לבצע בעזרת רו"ח אמריקאי.

 

דיווח מאוחר על מידע פיננסי

אזרחים ותושבים של ארה"ב, כמו גם מחזיקי גרין קארד, חייבים לדווח על כל הכנסותיהם, חשבונות בנק, נכסים והון, אר מוחזקים בכל מקום בעולם.

רשות המס האמריקאית מאפשרת לאנשים אלה להגיש דיווח מאוחר על המידע הפיננסי שלהם, בתנאי שדיווח ותשלום מיסים פדרליים נעשה כחוק ובמועד המבוקש.

 

הקלות במס אמריקאי לזכאים

אמנות מס בין ישראל לארה"ב מבטיחות כי שתי המדינות גם יחד לא יכולות לסחוט את האזרחים והתושבים עד תום, על ידי תיאום בין שתי הרשויות לגבי גובה המס שנגבה בכל אחת מן המדינות.

לפיכך, חשוב להכיר את המעמד האישי שלכם, כפי שהוא מוגדר בכל אחת מהרשויות לצורכי מס ולדרוש את ההטבות וההקלות המגיעות לכם מכוח אמנות המס, או מכוח החוק הפדרלי בארה"ב.

 

לסיכום

רשויות המס האמריקאיות לא משאירות פרצות פתוחות לעברייני מס באשר הם, אבל התנהלות נכונה ומושכלת, יכולה לחסוך לכם הרבה זמן, טרחה וכסף מול שתי רשויות המס.

בעזרת רואה חשבון מומחה למיסוי אמריקאי, תוכלו לבצע תיאום מלא בין שתי רשויות המיסים ולקבל את מה שמגיע לכם.

 

מיסים

 

 

 

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו