האם משפחה היא עסק פיננסי?

הגרעין המשפחתי שיש לכל אחד הוא בראש ובראשונה מקום ביתי, חם ואוהב, אך ההסתכלות על הגרעין המשפחתי הזה יכולה להיות גם שונה ולהפוך להסתכלות כלכלית – לא מדובר רק באנשים החיים יחדיו, אלא מדובר על התנהלות כלכלית עם הוצאות בלתי פוסקות של ילדים, בית, טיולים, הנאות, ימי הולדת ובכך, על האלמנטים הללו, הופכים את גרעין המשפחה לעסק כלכלי לכל דבר

כשאנו מסתכלים על משפחה, אנחנו לרגע לא חושבים שיש קשר לדבר פיננסי, אנחנו אוטומטית מסתכלים על הדבר בצורה רגשית. אבל, כשחושבים על הדברים לעומק, מגלים כי ההתנהלות המשפחתית בתוך כל בית מספרת סיפור כלכלי לכל דבר – התנהלות כלכלית טובה מניבה לאיכות חיים טובה יותר, בדיוק כמו בכל עסק שבו התנהלות כלכלית יעילה מובילה להצלחה. המטרה העיקרית, אצל כל משפחה, היא לא רק לסיים את החודש בצורה טובה ועם רווח, אלא גם בעיקר לאזן בין ההוצאות הבלתי נגמרות, בין אם מדובר בהוצאות השגרתיות להוצאות הלא-שגרתיות והכל כמובן אל מול ההכנסות וזהו רק אספקט אחד שמראה לנו שגם בדבר הכי בסיסי, הקמת משפחה, יש מרכיב פיננסי לא מבוטל.

 

האם עסק ומשפחה דומים?

רבים יגידו שאכן יש המון קווים מקבילים בין עסק לבין הקמת בית ומשפחה. כמו בכל עסק, גם במשפחה יש הוצאות, הכנסות, ירידות, עליות, משברים, תוכניות לטווח קצר או ארוך וכולי'. כל דבר בחיים, בין אם זה משפחה או עסק, צריכים להיות מנוהלים נכון על מנת לתפקד כאשר אחד הדברים החשובים ביותר הוא המעקב אחרי ההוצאות וההכנסות. לרוב ההכנסות לא משתנות, הורים יודעים בדיוק כמה נכנס להם בכל חודש, אך מצב ההוצאות החודשי משתנה בהתאם לצרכים של הבית ושל בני ביתו. חשוב להיות עם היד על הדופק בכל מה שקשור להוצאות באשראי ולחריגות מהנורמה הכלכלית של הבית.

מגדלים של מטבעות

 

ומה עוד?

אפשר לחשוב על עסק ומשפחה, כדברים דומים, בצורה נוספת: אם בעל העסק מחליט שהוא פותח עסק, זוהי ההשקעה הכלכלית שלו כאשר מדובר בנכסים. אך, כשאנו מדברים על המשפחה, המצב לא בהכרח כזה שונה: המשפחה, כאשר היא מחליטה להתרחב ולהשתקע, מחליטה לקנות בית – וזהו הנכס הראשון שאותו היא מחליטה לרכוש. בדיוק כמו שבעל עסק צריך משקיעים, ולעיתים הלוואה של כספים, על מנת לסגור פערים כלכליים או אפילו להקים את בית העסק, כך המשפחה מסתמכת גם על סוגים כאלה של "הלוואות" בצורת משכנתא.

אם כך, נראה שניתן להסתכל על משפחה כעסק, כזה המצריך המון מחשבה בין אם זה על ההתקיימות בהווה, תוך הסתמכות על מה שעשינו בעבר וכמובן ראייה על העתיד. דרך ההתנהלות הזאת היא בדיוק זו של מאמן אישי הפועל במטרה לקדם את לקוחותיו בפן העסקי, הכלכלי, הנפשי והמחשבתי.

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו