כמעט לכל שכיר יש כסף במס הכנסה, קראו מה צריך והאם גם לכם מגיע

לציין כי כמעט לכל שכיר מגיע החזר ממס הכנסה, זאת הצהרה שיש שיאמרו שכדאי להיזהר בזאת הלשון.

אך הניסיון, והידע המקצועי רב השנים, מלמד כי רבים השכירים במדינת ישראל שלא מודעים לכך שמגיע להם החזרים ממס הכנסה בסכומים גבוהים מאוד.

כספים וחסכונות

אז איך יודעים אם מגיע לכם החזר מס

הפעולה לחישוב החזר המס היא פשוטה מאוד, היום יש לא מעט מחשבונים שמחשבים לכם באופן אוטומטי האם מגיע לכם החזר, וגם יכולים לתת לכם חישוב של גובה ההחזר שמגיע לכם.

החזרי מס לשכירים עובדים בצורה פשוטה, התשלום של מס הכנסה של שכירים מתבצע כל חודש, ואילו החישוב החבות הוא שנתי, מה שיכול לגרום לפערים בגובה התשלום.

ישנם מקרים בהם נקודות הזיכוי המגיעות לכם לא מעודכנות בתלוש השכר באותו חודש ואז גובים מכם מס הכנסה גבוה מהנדרש מבלי שתדעו על כך.

אם אתם סטודנטים ובמהלך הלימודים לא קיבלתם את ההטבות המגיעות לכם, שאלו הן נקודות הזיכוי, במשך תקופה ארוכה שילמתם מס יותר גבוה ממה שנדרש.
או אם בשעה טובה נולד לכם ילד\ה מגיע לכם לקבל הטבות במס הכנסה, אם כל זה לא מופיע לכם מעודכן בתלוש השכר, קורה מצב שאתם משלמים שנים מס הכנסה שאתם פטורים ממנו.

מקרה קלאסי שקורה לא מעט הוא עבודה בשני מקומות עבודה במקביל.

אם לא ביצעתם תאום מס, אז גובה המס אותו תשלמו באחד משני המקומות הוא 50% מס הכנסה.

נסביר לרגע משהו על החישוב של מס הכנסה :

מס הכנסה גובה מכם תשלום לפי מדרגות, למה הכוונה, אם אתם מרווחים מתחת לשכר המינימום, אתם פטורים מתשלום מס הכנסה, ככל שההכנסה עולה גם אחוזי המס אותם תשלמו עולים בהתאם.

כלומר שככל שתרוויחו יותר, ככה גם תשלמו יותר מס הכנסה. דבר זה גורם להרבה אנשים להעדיף ולא לעבוד ולהרוויח הרבה מהחשש שמא תשלומי המיסים הגבוהים יגרמו לעבודה בסופו של יום לא להיות משתלמת.

ונחזור למקרה שבו אדם עובד בשני עבודות.

אם בעבודה אחת השכר שלו הוא 3500 ₪ והוא חייב לעבוד עבודה נוספת (כי המציאות בישראל לא מאפשרת המשך קיומי בסיסי עם שכר של 3500 ₪) ובעבודה הנוספת שלו הוא מרוויח עוד 3500 שקלים, בלי תאום מס הוא יאלץ לשלם 50% למס הכנסה מהמשכורת השנייה שלו, כלומר 1750 שקלים יעברו למס הכנסה. ואז נוצר מצב שמי שעבד שני עבוד והרוויח 7000 ₪ משלם את אותה מדרגת מס כמו מי שמרוויח למעלה מ 50000 ₪.

אם עד עכשיו הייתם במצב הזה שגבו מכם מס הכנסה גבוה, אין ממה לחשוש לכספכם, הוא יוחזר לכם במלואו (אפילו בתוספת ריבית, לא גבוה במיוחד, לרוב מדובר על כמה שקלים בודדים) כל שעליכם לעשות הוא להגיש את הדו"ח השנתי בהתאם.

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו